mandag den 26. september 2011

en af de bedre



Du har gjort mig tam - som Den Lille Prins med ræven har du formået at farve og fortrylle mit univers til det, der er bedre. Et venskab bygget på et fundament af forskelle og ligheder; på kontraster og nuancer. En glæde så overvældende, når jeg tænker på, hvor heldig jeg er med en veninde som min Emma. En veninde med så meget liv, sjæl, hjerne og troskab. Stærkere findes det ikke.

"Jeg spiser ikke korn. For mig er kornmarker noget ganske unødvendigt. De siger mig ikke noget. Og det er så kedeligt! Men dit hår har farve som guld. Og derfor ville det være så vidunderligt, hvis du ville gøre mig tam. For så ville kornet, som også er gyldent, få mig til at tænke på dig. Og jeg ville komme til at elske lyden af vinden, der stryger gennem kornet...
-Ræven om venskabets knyttende bånd

Skilt af et verdenshav, af grænser og afstand... jeg sender dig varme tanker fra røde kinder og et bankende hjerte. Jeg ønsker du må sove godt i nat, hvor drømmene må omfavne dig i et pudsigt sjælespind. Jeg ønsker stjernerne må våge over dig, hvor jeg ikke kan nå; at solen må skinne på din vej, hvor jeg ikke kan lede. Jeg ønsker, vi mødes langt over bjergene, på havets bund og i et eventyr en dag. Jeg vil drømme om os i nat, Emma. Om det vi er sammen. 

vi to, vi vil være i lang tid endnu.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar