tirsdag den 3. april 2012

mit USA eventyr
















Høj på livet, beruset af lykken og mættet af eventyret sidder jeg tilbage her i Aalborg efter mit livs hidtil mest dannende rejse; en rejse, der bragte mig 9 timer bagud og 5 skridt foran mig selv....
Med selskab fra min klasse rejste vi over broer, Atlanterhavet, gennem bjerge og sågar over Island for så at ende i Seattle og dernæst Omak. I mødet mellem kulturer, madvaner og religion forelskede jeg mig i min amerikanske host-family, som tog min sjæl med storm igennem deres charme og gæstfrihed. Her fandt jeg ro, hjemmelig kærlighed og en familie med puls og varme; jeg fandt ro i USA - og et andet hjem, som jeg klart vil besøge igen en dag.
Mine øjne er åbnet for, hvor mange fordomme jeg egentlig indebærer - hvor indskrænket et billede medierne giver, og hvordan dette præger min tilgang.... Heldigvis slog Omak benene væk under mig, og jeg blev positivt overrasket over, hvor grueligt fejl jeg kan tage i bedømmelsen af andre kulturer..... Jeg er beriget på højeste plan, jeg er forelsket i eventyr og USA, jeg har fået udvidet min horisont, fået luft under vingerne og fundet en ny glæde ved at bo i mit trygge, lille Danmark.

Endnu et eventyr til min efterhånden store samling; endnu nogle minder at se tilbage på og glædes ved. Billederne er specielt udvalgt, fordi disse er indbegrebet af den skønne tur, jeg havde sammen med min klasse i dette forår. Hvilket herligt eventyr! Jeg bobler indeni.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar