mandag den 19. december 2011

en salig stund

.............
her sidder jeg
omringet af julen, af varme stemmer i mit hovede og mindet om en weekend ud over alle grænser
for tiden vokser mine tanker ud af hovedet, mine drømme løfter sig fra støvet og alt flasker sig;
jeg sidder med maling på bukserne, med min egen husnøgle og et hjerte, der synger af glæde

et hjem med plads til udfodelse, til store tankespind og lange nætter
et hjem til kærlighed og ømhed, til eventyr og snefnug på mit køkkenvindue
et hjem til sang under bruseren, til store snakke, til vin og til sød musik
et hjem for mig og min kærlighed til livet og mine venner heri;
et hjem, der er formet af mig - til mig

men her sidder jeg i et saligt moment og tænker. tænker over, hvor heldig jeg er med venner, der tropper op i malertøj og hjælper mine drømme til virkelighed; med veninder, der tror på mine håb og hjælper mig til at nå mine stjerner; med en familie så stor og hjertevarm, hvor kærligheden ses i alle former og afskygninger. det er skønt at være til - ikke blot i sig selv, men i andre også. det er faktastisk at blive skænket en tanke, at være på andres dagsorden og blive hjulpet.
her er jeg ramt af et skud af lykken; lun med et hjerte bankende for nye eventyr.
det er skønt ikke at kunne stoppe smilet :-))))))) hjertevarm, ja.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar