lørdag den 31. december 2011

året der gik


Mit år 2011 lagde op til de største drømme nogensinde, de vildeste chancer, de sværeste nætter og de bedste forandringer nogensinde set. Ethvert år er noget for sig, men 2011 har udvidet min horisont til det yderligere, bragt mig mere mod og selvbevidsthed og givet mig vidunderlige minder at leve videre med.

to tusinde og elleve var mit springbræt for selvstændigheden.
For i og med jeg nu er blevet 18 år og dermed har fået luft under vingerne, har jeg haft et usædvanligt mod med mig i år. Jeg søgte, drømte og kæmpede for at gennemføre min stx udenlands. Jeg kørte mod solnedgangen, skrålede for livet og græd med regnen på min motorcykel. Jeg elskede; mærkede kærligheden hos mine gæster til min fødselsdag. Jeg blev mærket af min hidtil bedste ven og største kærlighed, der slog benene væk under mig, fik solen til at lyse mig op, gav stjernerne betydning og forlod mig. Jeg talte min sag foran min skole og blev valgt som elevrådsformand. Jeg levede på kanten, afprøvede diverse sportsaktiviteter;  kæmpede igennem i vandet, udfordrede skæbnen på skateboard, rykkede grænser til klatring og levede atter og igen med løbeskoene under mig. Jeg åbnede øjnene op for fantastiske mennesker omkring mig, der tror på mig, ser igennem med mine mangler og lader mig stråle. Jeg flyttede. Jeg flyttede fra gamle vaner, fra et liv som skilsmissebarn, fra afhængigheden og ud. Ud til mit hjem her på Reberbanen. Jeg oplevede kultur i form af festival, stand-up, byliv og koncerter. Jeg lod mig tabe i nye øjne, drømme nye drømme og sætte nye mål.
Jeg så stjernerne klarere, kastede mig i bølgerne, smed med blade, elskede i det høje græs, fulgte strømmen i regnvejret, lod solen varme mig op, overgav mig til sorgen, genopstod som ny og forandret. mærket, ja.

For 2011 har mærket mig. Sidder her
Glad
Stolt
Hjertevarm
Længselsfuld
Håbefuld
Drømmende
Mærket

Må 2012 bringe ligeså mange minder med sig, ligeså store smil og endnu flere drømme - knuste som opfyldte
Lad livet fortsat være livet værd

Rigtig godt nytår

Ingen kommentarer:

Send en kommentar