lørdag den 10. september 2011

en såret soldat

Det er slut med begrænsningerne, normerne og de regelsæt, vi dagligt tilpasser os under
Livet skal have fylde, som var det en rejse med eventyr, optur, nedtur, charme og selvtillid
Livet skal afprøves; vi skal turde miste fodfæste, at vove

"At vove er at miste fodfæste for en stund
ikke at vove er at miste sig selv"
- Søren Kierkegaard

Hvorfor rende anonymt rundt blandt hele verdens folk? Hvorfor ikke rejse sig op i stedet,
præsentere sig med mod, vise verden, hvor man vil hen? Lede sin egne veje?

I går eftermiddags ville jeg tydeligvis mærkes af livet, da skateboarding blev afprøvet..
Søren Kierkegaards gruk er som skateboarding...
Havde jeg ikke stillet mig op, turde køre, miste mit fodfæste og spille lidt for smart for en stund;
havde jeg ikke vovet mig op på rampen, gennemført min frygt og derefter styrtet, 
se.. så havde jeg ikke haft mig selv med. 

Livet er også med skræmmer og sår, sting og opsvulmede hofter
Livet er succesen ved at se frygten i øjnene, gennemføre
men livet er så sandelig da også at mærke, man ikke er lavet af porcelæn, at mærke smerten og se blodet løbe...

Livsenergien flyder rundt i mig, varmer mig op og styrker mig; livet er - som jeg altid siger -, hvad man gør det til. 

Spring ud i det... Jeg fraråder dog skateboarding - men Carpe Diem... 
Vi lever kun en enkelt gang, så hvorfor rende anonymt rundt i en verden af folk??

Og i øvrigt... så er det sundt og smukt at blive arret, mærket og beriget
Hvilken herlig dag. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar