tirsdag den 22. maj 2012

sommerflugt

ud. ud. ud. ud. ud.


Her til aften jagtede jeg solen i en flugt, der hurtigt forvandlede sig til en søgen i stedet.
En flugt fra rodet, varmen og lektierne - ud ud ud
Ud til havnen, hvor mågerne skriger, hvor folk mødes, romancer startes og hjerter smeltes; ud til en rødglødende sol, der lå få millimeter over horisontlinjen, blødende. 
En sol, der fik mig til at sende en varm sms, smile, lyne trøjen godt op og cykle afsted mod noget, der føltes som verdens ende....
Jeg så svalerne danse, duftede syrenernes krydrede parfume, nød den rosa himmel og spejlede mig i søernes overflade på min vej ud
Al den frustration, jeg havde nået at samle i mig, blev hurtigt omvendt til et stort smil på mine læber, der blev delt ud til folk på min vej ud i verden. I stedet for at flygte så søgte jeg nu at stræbe efter den indre - såvel som ydre lykke, som viste sig i store smil og et varmt, bankende hjerte. 


Solen sætter nærmest min dagsorden - sommeren er kommet, og jeg stråler af lykke.  


"And he went on:
"To everyone who's running faster every day," he said
"To everyone who's not found peace and independence yet and
To everyone who thinks that life is where they're headed to
Who thinks a better day awaits as soon as they get through
These busy years of things to do
This wall of greedy cynics who
persuade them to give up their dreams too soon

Take your time
It's a quarter to forever now
Take your time
It's a quarter to forever now"
- Tina Dickow, Quater to forever

Ingen kommentarer:

Send en kommentar