søndag den 13. maj 2012

Kattemor

Kattemor

Det var ikke blot vinden, der fik mit hår til at ugle; eventyrlysten drev mig allerede som barn ud. Ud i verden med mod på livet, en oprejst pande og et ganske nysgerrigt blik - ud og væk. 
Og det var ikke blot solen, der fik mig til at stråle; hjemmeligheden, kærligheden og trygheden, som jeg mødte i min familie lod mig udvikle drømme og fantasier, som jeg levede på og af. Lever på og af.

Hver dag var et nyt eventyr på Gården, hvor fuglene sang så fint og græsset duftede så godt. Når den dengang Lille Sofie kom hjem fra skole, smed hun hurtigt tasken fra sig for så at løbe ud ad hoveddøren igen - mod laden på jagt efter kattekillinger. Sådan husker jeg det i hvert fald. Med diverse imitationer af kattestemmer og kattebamser drog jeg på eventyr efter de små behårede væsener, som jeg elskede noget så højt. Her er et billede fra et vellykket katteeventyr, hvor de røde kinder og de smilende øjne påminder mig om, hvor levende jeg har været som barn. Billedet har fået titlen "kattemor", da jeg med min gamle barnevogn gik rundt med mine kattekillinger og viste dem verdenen. 
Jeg husker, hvor sødt jeg sov - hvor meget håb jeg besad og hvor eventyrligt livet var på Gården, hvor livet fik mig til at stråle som den største sol. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar