torsdag den 10. november 2011

Når man har en kær synes stjernerne klarere, luften friskere og fuglenes fløjtespil mere klar;
som om verden ændrede sig på et splitsekund, som om jorden slog en kolbøtte og jeg selv væltede omkuld
Drømmene uendelige, søvnen svær at tilegne og kroppen i ubalance
maven summer af spænding, øjnene søger tilfredsstillelse og hænderne opnår en vis uro.

Eventyret startes ved første øjekast, ved første udvekslede ord og i fantasien selv, hvor der leves videre.
For når der tales til hjertet synger sjælen sin glædenssang; hjertet spiller sin bedste trommevivvel

For hvert menneske jeg forelsker mig i - ven, familie, elsker og drømmebillede - synes mit eventyr at udvikle sig; bogen bliver spækket med endnu flere følelser og hjertet gaber op igen; omsluger nye drømme og tilegner sig nye håb.

Da jeg mødte dig, genspejledes mine solstråler i dine øjne; vi smeltede sammen om at være ét om vores venskab. Vi mødtes på drømmenes udflugt og går nu hånd i hånd - hjerte om hjerte; bankende om bedre tider og lykken, der holder os levende. Med hud og hår, af krop og sjæl elsker jeg dig af hjertet mit. Blot fordi du er til, lever jeg mere hver dag.

1 kommentar:

  1. Sofie, min kære. Du er min sol, mit holdepunkt i en ellers uoverskuelig hverdag. Jeg elsker dig, og jeg elsker dig og mig sammen; sammen kan vi to alt!
    Lad os besejre gymnasiet hånd i hånd, vinder de kampe, der er værd at kæmpe, og nyde hinanden, livet og stjernerne... i aften er du min i drømmene!

    SvarSlet