lørdag den 12. november 2011

en efterårsnat

høj på en brusende lykke vandrer jeg i måneskinnet; vejen går hjem og hjertet er med mig.
for hvert skridt bliver smilet større og kinderne mere røde. jeg er forelsket i efteråret.
forelsket i de muligheder, der ligger for mine fødder. forelsket i den morskab man kan have med veninder - og dildoparties. forelsket i at månen lyser; i idéen om, solen vil skinne i morgen. skinne igennem, bane vej og bryde den is, der har lagt mig i hi.

jeg kaster blade i luften; griner højlydt og håber ingen ser mig - og alligevel ønsker jeg at sprede budskabet som nu:

stop op! nyd øjeblikket, når det kommer. se det betagende i småtingene. kast bladene, lyt til kragens sang, lad månen skinne på dig, hvor du føles bar, stjæl glimtet i øjnene, fryd dig over søde beskeder og for guds skyld... lev, fordi det er weekend. fordi, du har plads.
jeg er høj på denne efterårsnat. forelsket i livet. på ny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar